Barakallah Affan dan Hawa

By Syed Ahmad Fathi - Wednesday, August 21, 2013



Tahniah kami ucapkan kepada sahabat kita , Abdullah Affan yang telah selamat menyulam kasih dan cinta dengan pernikahan yang sah bersama pasangannya Nur Hawa. Sungguh Islam memandang perkahwinan sebagai suatu perkara yang sangat penting dan tidak dapat dipisahkan dari Islam.

Dari Anas bin Malik radiallahuanhu katanya Rasulullah SAW bersabda :

"Jika seorang bernikah , maka ia telah menyempurnakan separuh agamanya . Kerananya bertakwalah kepada Allah pada separuh yang lain." ( HR Bukhari , disahihkan oleh Al-Bani)

Kami doakan pasangan Affan dan Hawa dapat membina baitul muslim sebaiknya dan semoga dapat juga menjadi baitul dakwah yang bakal membekalkan ummat ini dengan putra dan putri Islam yang bakal menguatkan lagi Ummah.

Alhamdulillah majlis di Sungai Petani pada 14 Ogos 2013 dapat di hadiri oleh beberapa wakil dari Batch 13 MATRI. Mas'ul batch Muhammad Radhi bin Abdul Rahman yang tidak dapat menghadiri majlis kerana urusan kerja sempat memberi ucapan melalui laman facebook rasmi beliau dengan ucapan :

"Tahniah & Barakallahulaka , wa barakallahu alaika , wa jama'a bainakuma fil khair untuk Abdullah Affan dan Isteri."

Kami harap sahabat-sahabat lain dapat terus fokus dan alert terhadap perkembangan-perkembangan baru dan sensasi pasangan-pasangan baru yang akan diupdate oleh Biro Gossip Batch 13 , Abdullah Luqman Bin Osman (ALBO).

  • Share:

You Might Also Like

1 comments