Bayi Itu

By Muhammad Radhi - Monday, March 26, 2012


" Seronok bila perhatikan bayi. Mereka si bayi ni memang cepat belajar dari persekitaran mereka.
Saya bagi dia botol, dan saya buka tutup tudung botol tu. Banyak kali saya buat.
Then dia pon nak cuba jugak. Dia tepuk2 tudung botol tu. Saya pegang tangan n jari dia, saya pusing2 kat tudung botol tu sampai terbuka. Lama2 dia dah pandai pusing dah tudung botol tu.
Cuma satu direction saja dia pandai pusing. So kalau nak buka tudung botol, dia kena guna tangan kiri saja. Saya biar dia main sorang2.
Tiba2 tudung terjatuh ke lantai kereta. “Eh umi, Aniq pandai bukak tudung botoi dah. Cepat dia blajaq”… 
Jangan underestimate bayi taw. Mereka memang cepat belajar. So jadilah ibu-bapa yang sangat perihatin, berakhlaq mulia dan berilmu tinggi. Kerana mereka akan ikut setiap tingkah laku kita. Didik anak2 dengan baik. Jadilah ibu bapa yang baik, InsyaAllah anak2 pon akan jadi soleh "

Sumber : http://isshokemmei.wordpress.com

  • Share:

You Might Also Like

1 comments