Kebergantungan Kita

By Muhammad Radhi - Sunday, June 03, 2012


Mind set kita pada zaman sekarang bila menghadapi kesusahan dalam sesuatu perkara, pasti akan mencari seseorang yang pakar dalam bidang tersebut. Susah dalam pelajaran, kita cari rakan kita yang selama ini mendapat keputusan yang amat cemerlang. Susah dalam memasak, kita tanya ibu kita dan bagi yang lelaki mungkin akan bertanya kepada rakan wanita mereka. Susah dalam hidup? Itu persoalan yang saya rasa boleh menjawab dengan mulut, tapi benarkah hati kita merasainya? Na'uzubillah, ALLAH lembutkanlah hati hambaMu ini.

Kemas kini laman blog ini terdetik ketika saya tersentap dengan kata-kata daripada ceramah Dr. MAZA.

"ALLAH boleh berikan tidur yang nyenyak walaupun dia tidur di rumah yang buruk dan ALLAH juga boleh menghalang tidur yang nyenyak walaupun katil kita sedap, besar dan mahal."

Itu semua hak ALLAH S.W.T. Gabungan pula dengan ceramah beliau berjudul 'Re-framing kehidupan', dimana ALLAH S.W.T telah berikan kita panduan untuk menguatkan hati dan diri dalam ujian kehidupan ini. Surah Al-Muzammil, untuk kita mendekatkan hati lagi dengan ALLAH S.W.T. Kuatkan hati ini Ya ALLAH untuk diberikan kekuatan untuk mendirikan solat malam Ya ALLAH, sungguh hina diri ini Ya ALLAH! Aaamiinn..

Link video:
Yang Mutlak & Yang Relatif: http://youtu.be/qKWkCRrwmUA
Re-framing Kehidupan: http://youtu.be/AQAWuoGlVz4

Oleh : http://aminroselidol.blogspot.com 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments